Sunday 27 March 2011 | By: nizam_badboy91

Tertunaikah doa kita?

Allah nenunaikan doa kita dalam 3 cara, Allah tunaikan terus doa tersebut, Allah tidak memberikan permintaan kita tetapi menggantikan dengan perkara yang lebih baik dan Allah menyimpan untuk keadaan yang lebih baik.

Kita selalu kecewa ketika Allah tidak menunaikan doa kita ketika kita sangat memerlukan pertolongan Allah sedangkan Allah telah menggantikan doa kita dengan berkara yang lebih baik.Periksalah kehidupan kita semula, Allah selalu memberikan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita inginkan, bersyukurlah kita.

ini cerita zaman Nabi...
Ummu Salamah adalah isteri kepada Abu Salamah. Abu Salamah adalah suadara susuan dengan Rasullah SAW. Ketika Abu Salamah meninggal, Ummu Salamah teringat doa yang Rasullah berikan ketika ditimpa bencana dan dia membacanya. Ummu Salamah tidak membayangkan orang yang lebih baik dari Abu Salamah, suaminya yang tercinta.Siapa sangka, tidak lama selepas itu, dia dipinang oleh Rasullah sendiri.Masyallah, orang yang paling mulia di atas muka bumi ini.

Dalam hidup kita sebagai pelajar ni,, kita janganlah kecewa jika Allah tidak tunaikan doa kita.. contohnya, seminggu sebelum kuiz,, kita berdoa la supaya mudah melajar dan ingat apa yang dibaca.. tiba-tiba, bila dapat keputusan, teruk.. kita sedih.. Bila kita jawab soalan final sem atau final IB,,, kita boleh jawab dengan mudah sebab kita ingat kesalahan kita tu, kita sedar kesalahan kita... akhir sekali,,, kita berjaya.. itukan lebih baik dari betul awal-awal tapi lupa bila exam betul...

0 comments:

Post a Comment