Friday 4 March 2011 | By: nizam_badboy91

Bila pelajar menjadi doktor

Masa lab biologi hari tu, kami diberi 2 jantung lembu (sebab besar dan senang dapat), maka aku pun mengambil jantung yang paling besar. Cikgu kami bagi masa untuk melihat luaran jantung dan kenalpasti ciri-ciri yang terdapat kat jantung tu. Bila cikgu bagi kebenaran untuk bedah jantung tu,, itulah saat yang sangat dinantikan.


Pali potong bahagian tengah jantung dan aku teruskan usaha pali .. maka terbukak la jantung tu.. bermula la bedah siasat kami.. kami mempunyai seorang doctor bedah siasat, iaitu Dr Adnan. Berwibawa je muka Dr Adnan ni,, bakal seorang doktor lulusan Ireland.. haha

 Selepas bedah diasat, Dr Adnan membuat pengesahakan mengenai penyakit yang menyebabkan lembu tu mati (selain disembelih).





Mengikut Dr Adnan, lembu tu mati disebabkan jantung belubang. Tengok tu, besi pun boleh tembus septum (bahagian tengah jantung yang membahagikan kanan dan kiri) jantung tu.Kesian dia, besar lubang dia..





 selain tu, Dr Adnan mengesahkan lembu tu seekor perokok.. buktinya ialah jantung lembu tu terhakis dan menjadi porous. Mungkin disebabkan banyak hisap asap kereta yang lalu-lalang di kawasan dia meragut rumput. pengajaran disini ialah kurangkan lah pencemaran alam kerana lembu-lembu sekarang semakin sakit.  






Sekian laporan dari Dr Adnan. Untuk keputusan yang lebih tepat, kami (team laki + Min Fern, Kak Pah dan Asilah) telah membelah jantung tersebut menjadi bentuk tapak sulaiman.. lawa.. haha. banyangkan betapa kretifnya kumpulan kami dari sebuah jantung menjadi tapak sulaiman.. Yakinlah, inilah kumpulan perubatan yang terbaik di masa akan datang, 

(kak pah buat ubat untuk lembu yang jantung belubang dan seekor perokok dan min fern cabut gigi lembu yang rosak.) haha.. 

0 comments:

Post a Comment